- S. Miljenović, M. Travar, S. Opsenica, "PREDICTION OF CLASSROOM MANAGEMENT STYLES BASED ON TEASCHERS’PERSONAL CHARACTERISTICS", SCIENCE International Journal, Vol. 3, No. 1, pp. 109-114, ISSN 2955-2036, DOI https://doi.org/10.35120/sciencej0301109m, URL https://scienceij.com/index.php/sij/article/view/124, 2024
- T. Pribišev Beleslin, M. Travar, "The Importance of the OMEP ESD Rating Scale for Building Future Preschool Teachers’ Professional Competencies in Bosnia and Herzegovina", International Journal of Early Childhood, Vol. 54, pp. 139–164 , DOI https://doi.org/10.1007/s13158-022-00319-w, URL https://link.springer.com/article/10.1007/s13158-022-00319-w, 2022
- M. Travar, "Key differences in approaching education in kidergarten and primary school", Visnyk Taras Shevchenko National University of Kyiv: Pedagogy, Vol. 9, No. 1, pp. 62-66, 2019
- P. Spasojević, S. Opsenica, M. Travar, S. Miljenović, D. Mojić, C. Rakić , "Odgovornosti roditeljstva, sredine, i institucija u pripremi škole za djecu", Nova škola, br. XIII (1) 2018., Izlaganje na IX Naučnom skupu sa međunarodnim učešćem ''Nauka i nastava danas'', No. XIII (1), pp. 63-73, ISSN 1840-0922, UDK 37, DOI 10.7251/NSK, URL https://www.novaskola-pfb.com, 2018
- M. Travar, "Улога васпитача у креирању подстицајне средине за рано учење у вртићу", Нова школа, часопис за теорију и праксу савремене школе и предшколства, pp. 56-66, 2017
- M. Travar, "Улога васпитача у креирању подстицајне средине за рано учење у вртићу", НОВА ШКОЛА ЧАСОПИС ЗА ТЕОРИЈУ И ПРАКСУ САВРЕМЕНЕ ШКОЛЕ И ПРЕДШКОЛСТВА, pp. 56-66, ISSN ISSN 1840-0922 , 2017
- M. Samardzić, M. Travar, "Компетенције васпитача за сарадњу са родитељима.", Нова школа, часопис за теорију и праксу савремене школе и предшколства бр. 11, pp. 156-168, ISSN 1840-0922, UDK 371.2, DOI 10.7251/NS1601158S, 2016
- M. Samardzić, M. Travar, "Простор слободе дјетета у планирању васпитно-образовног рада у вртићу", Радови Филозофског факултета Пале 17, филозофске науке, pp. 219-231, ISSN 1512-5858, UDK 373.21(497.6РС), DOI 10.7251RAD1715219S, 2015
- M. Travar, M. Samardzić, "Вјерују ли родитељи у моћ и користи од раног учења?", Зборник радова Филозофског факултета у Нишу „Савремене парадигме у науци и научној фантастици“, pp. 171-185, ISBN 978-86-7379-348-1, UDK 373.2:159.953.5-053.4, 2014
- M. Travar, "Значај научних открића у неурофизиологији за педагошки контекст раног учења и развоја", Нова школа, часопис за теорију и праксу савремене школе и предшколства бр. 9, pp. 51-61, ISSN 1840-0922, UDK 373.2:159.922.7-053.4, DOI 10.7251/NSK1413005C, URL http://www.pfb.unssa.rs.ba/IzdanjaCasopisa/7-nova-skola-br-ix.pdf, 2014
- M. Travar, "Люди и необходимость их изменения как важнейший фундамент общей модернизации и повышения качества системы образования", Актуальные проблемы филологии и методики преподаваниы иностранных языков, Vol. 18, No. 1, pp. 82-88, ISSN 2542-1549, 2024
- M. Travar, "Povezanost predškolskih ustanova i društvene sredine iz ugla kadrova u predškolstvu", Research in Pedagogy , Vol. 11, No. 2, pp. 395-404, UDK UDK: 37.014.53, DOI DOI: 10.5937/IstrPed2102395T, URL http://research.rs/wp-content/uploads/2021/06/2217-7337_v11_n02_p395.pdf, 2021
- M. Travar, P. Spasojević, "Stavovi roditelja predškolske djece o ranom učenju", Zbornik Odseka za pedagogiju, No. 27, pp. 151-172, UDK 159.953.5-053.4 373.2:159.953.5, DOI 10.19090/zop.2018.27.151-172, 2018
- M. Rosić, M. Travar, "Квалитет живота особа трећег животног доба и њихов положај у породици и друштву", Методичка пракса, часопис за наставу и учење бр.1/2, pp. 27-38, ISBN 0354-9801, UDK 37.012, 2015
- P. Spasojević, M. Travar, M. Samardzić, "Најбитнија методичка питања организације и планирања непосредног васпитно-образовног рада са дјецом вртићког узраста", Методичка пракса, часопис за наставу и учење бр. 3, pp. 233-244, ISSN 0354-9801, UDK 372.3, 2014
- P. Spasojević, M. Samardzić, M. Travar, "Компетенције васпитача и њихов професионални развој у функцији унапређивања квалитета рада у дјечијим вртићима", Зборнику радова Учитељског факултета у Призрену - Лепосавић, pp. 59-72, ISSN 1452-9343, UDK 378, 2013
- P. Spasojević, M. Samardzić, M. Travar, "Рано учење као најактуелнији изазов савремене педагогије", Наука и традиција (зборник радова са научног скупа), pp. 597-612, 2013
- P. Spasojević, M. Travar, G. Spasojević, "Савремена основна школа између друштвених очекивања и реалности кризе теорије и праксе васпитања и образовања", Нова школа, часопис за теорију и праксу савремене школе и предшколства бр. 11, pp. 210-230, ISSN 1840-0922, UDK 372.4, DOI 10.7251/НСК1311 203С, 2013
- P. Spasojević, M. Travar, "Педагошке импликације злостављања дјеце и насиља у породици", Нова школа, часопис за теорију и праксу савремене школе и предшколства бр.7, pp. 124-137, ISSN 1840-0922, UDK 343.547.55:37., 2010
- M. Travar, "Савремена схватања о дјечијој игри као методи раног и учења на млађем школском узрасту", Бијељински методички часопис, Vol. 6, pp. 40-47, 2019
- M. Travar, P. Spasojević, M. Samardzić, "Развојна постигнућа дјеце старијег предшколског узраста у искуствима из примјене холистичког програма раног учења.", Зборник рaдова са II научно-стручне конференције БАПТА „Предшколство између традиције и реформи", pp. 79-88, ISBN 978-99955-57-90-4, UDK 371.3:373.2.01, 2014
- P. Spasojević, M. Travar, "О потреби конституисања Методике предшколског васпитања и образовања засноване на холизму", Зборник радова Високе школе за васпитаче струковних студија Алексинац са деветог симпозијума "Васпитач у XXI веку" , pp. 65-78, ISBN 978-86-7746-424-0, UDK 371.3:273.2, 2013
- P. Spasojević, S. Opsenica, M. Travar, S. Miljenović, "Образујемо ли васпитаче за будућност?", Савремено образовање и компетенције васпитача у предшколским установама, pp. 9-18, ISBN 978-99955-57-90-4, UDK 371.13, 2013
- P. Spasojević, M. Travar, D. Mojić, "Холистички програми раног учења у вртићу у контексту најбитнијих обиљежја функционалног тимског планирања", Зборник радова Високе школе струковних студија за образовање васпитача у Пироту „Холистички приступи у образовању“ , pp. 295-316, ISBN 978-86-83729-18-0, 2013
|
- M. Travar, "Mogućnosti primjene RBS u procjeni razvoja predškolske djece koja pohađaju vrtić", 10th Days of BHAAAS in B&H, Internacionalni transdisciplinarni simpozij iz oblasti ranog rasta, razvoja i ranog učenja, 2018
- M. Travar, "Comparison of preschool programs in Sweden and Bosnia and Herzegovina in the context of their sustainability in risk times", AMPS PROCEEDINGS SERIES. Applying Education in a Complex World: Teaching and Learning, Vol. 33, No. 1, pp. 61–69, ISSN 2398-9467, 2023
- T. Pribišev Beleslin, M. Travar, S. Partalo, A. Šindić, "Osobne i profesionalne kompetencije odgajatelja za igru s djecom", Zbornik radova 2. međunarodne znanstvene i umjetničke konferencije Suvremene teme u odgoju i obrazovanju – STOO 2, In memoriam prof. emer. dr. sc. Milan Matijević, URL https://hub.ufzg.hr/books/zbornikbook-of-proceedings-stoo2, 2022
- M. Travar, S. Miljenović, "Reform of the first triad in primary schools of the Republic of Srpska from the teacher's perspective", Book of Proceedings The 28th International Scientific Conference “Educational Research and School Practice“ The State, Problems, and Needs of the Modern Education Community , pp. 91-95, ISBN ISBN 978-86-7447-161-6, URL https://www.ipisr.org.rs/images/pdf/Book_of_Proceedings-Institute_for_Educational_Research-2022.pdf, 2022
- M. Travar, "Close relation between preschool and primary school education as the precondition for integrated contemporary education system", Integration of New Knowledge, Research and Innovation Across Europe: Proceedings of the 1st International Scientific and Practical Conference, pp. 68-70, 2020
- M. Travar, "Pedagogical challenges and barriers during the transition from family and kindergarten to primary school", 13th international conference DisCo 2018: Overcoming the Challenges and the Barriers in Open Education, 2018
- S. Miljenović, M. Travar, "Синдром изгарања на послу код наставника основних и средњих школа и његове импликације у наставној пракси. ", „Културно-потпорна средства у функцији наставе и учења“ , pp. 105-120, ISBN ISBN 978-86-6191-046-3, UDK 159.944.4.072, URL http://www.ucfu.kg.ac.rs/files/Fakultet/Izdavastvo/Kulturno%20potporna%20sredstva.pdf, 2017
- M. Travar, "Establishing continuity at the initial levels of the education system", Pedagogical Almanac, No. 1, pp. 44-50, ISSN 1310-358X, 2012
- M. Travar, N. Travar, "Актуелни изазови у васпитању и образовању и потреба за осавремењивањем школске педагогије", Зборник сажетака са XIII научног скупа са међународним учешћем „Наука и настава данас“, 2023
- M. Travar, B. Rikić, K. Tomanić, "Положај дјетета у националном и алтернативним предшколским програмима", Зборник сажетака са XII научног скупа са међународним учешћем „Наука и настава данас“, 2022
- M. Travar, "Establishing continuity at the initial levels of the education system", Seventh International Scientific Conference “Pedagogical Education – Tradition and Modernity”, 2020
- M. Travar, "Ставови учитеља у Републици Српској о програму и начинима рада у првој тријади основне школе", Наука и настава данас, X научни скуп са међународним учешћем, 2019
- M. Travar, S. Miljenović, "Унапређивање услова за институционално рано учење - домети и перспективе", Зборник сажетака са IX научног скупа са међународним учешћем Наука и настава данас, 2018
- P. Spasojević, S. Opsenica, M. Travar, S. Miljenović, D. Mojić, C. Rakić , "Одговорности родитељства, средине и институција у припреми школе за дјецу", Зборник сажетака са VIII научног скупа са међународним учешћем „Наука и настава данас“, 2017
- M. Travar, P. Spasojević, "Зависи ли школски успјех од раног учења? ", Зборник сажетака са III научног скупа са међународним учешћем Савремена основна школа - изазови и дилеме, 2012
- P. Spasojević, M. Samardzić, M. Travar, "Може ли опстати школа у блиској будућности без добрих учитеља и одговорних родитеља? ", Годишњак Српске академије образовања, pp. 305-316, ISSN ISSN 1820 – 5461 , UDK 371.15 , URL http://www.sao.org.rs/documents/2017/GODISNJAK%20SAO%20ZA%202016%20GODINU.pdf, 2016
- M. Travar, L. Jovičić, "Вриједности младих при уласку на универзитете у односу на ранија истраживања", Зборник сажетака са XI научног скупа Култура и образовање Детерминанте друштвеног прогреса (достигнућа, домети, перспективе), 2010
|